הבסיס העיקרי של הפוקר הוא מתמטיקה – היא חיונית בכל החלטה שתקבלו.
בעוד שגם לגורמים כמו פסיכולוגיה יש חלק במשחק, מתמטיקה היא המרכיב המרכזי, ואם נדייק, מדובר בחישוב הסתברויות בפוקר והסיכויים לקבל ידיים או קלפים ספציפיים.
מהי הסתברות?
הסתברות היא הענף של המתמטיקה העוסק בסבירות שתתרחש תוצאה כזו או אחרת.
לדוגמה, להטלת מטבע יש שתי תוצאות אפשריות: עץ או פלי.
ההסתברות שמטבע ינחת עם העץ היא 50% (תוצאה אחת מתוך השתיים). אותו הדבר לגבי פלי.
הסתברויות בפוקר
כאשר מתמודדים עם חפיסת קלפים, מספר התוצאות האפשריות בבירור גדול בהרבה מהדוגמה של המטבע.
לכל חפיסת פוקר יש חמישים ושניים קלפים
כל אחד מהקלפים מסומן על ידי אחת מארבע חליפות (תלתן, יהלום, לבבות ועלה) ואחת משלוש עשרה דרגות (המספרים שתיים עד עשר, ג’ק, מלכה, מלך ואס).
לכן, הסיכוי לקבל אס כלשהו בתור הקלף הראשון הוא 1 ל- 13 (7.7%), בעוד שהסיכויים לקבל כל אס בתור הקלף הראשון הם 1 ל- 4 (25%).
הסיכויים לעשות בפוקר פול האוס עומדים על 1 ל- 83,300, ואילו הסיכויים לרויאל פלאש עומדים על 77,968,800 בלבד.
אך בניגוד למטבעות, אומרים שלקלפים יש “זיכרון”. הכוונה היא שכל קלף שחולק משנה את הרכב החפיסה.
לדוגמה, אם אתם מקבלים אס בתור הקלף הראשון שלכם, רק שלושה אסים אחרים נשארו בין חמישים ואחד הקלפים הנותרים.
הסיכויים לקבל אס נוסף הם 3 ל- 51 (5.9%), הרבה פחות מהסיכויים שהיו לפני שקיבלתם את האס הראשון.
כדי לקבל החלטות נכונות במשחק, חשוב לדעת מה הסיכוי ליצור קנטה בפוקר, מה הסבירות ששני זוגות יהפכו לפול האוס.
בואו נצלול טיפה לעומקו של נושא זה.
הסתברויות לפני הפלופ: צמדי כיס
על מנת למצוא את הסיכויים לקבל זוג אסים, נכפיל את ההסתברויות לקבלת כל קלף:
(4/52) x (3/51) = (12/2652) = (1/221) ≈ 0.45%.
כדי לשים את זה בפרספקטיבה, אם אתם משחקים פוקר אונליין ומקבלים 30 ידיים בשעה, אתם יכולים לצפות לקבל אסים בכיס בממוצע פעם ב- 7.5 שעות.
הסיכויים לקבל כל אחד משלושה עשר זוגות הכיס האפשריים (שניים עד אסים) הם:
(13/221) = (1/17) ≈ 5.9%.
לעומת זאת, אתם יכולים לצפות לקבל כל זוג כיס אחת ל- 35 דקות בממוצע.
הסתברויות לפני הפלופ: יד מול יד
שחקנים לא משחקים פוקר בחלל ריק. ידו של כל שחקן חייבת להיות שווה לזו של יריבו, במיוחד אם שחקן נכנס אול-אין לפני הפלופ.
להלן כמה הסתברויות לדוגמה עבור רוב המצבים לפני הפלופ:
מה ביד שלכם? | מה ביד של היריב? | הסתברות לנצח |
צמד גבוה | 2 קלפים נמוכים | 83% |
צמד גבוה | צמד נמוך | 82% |
צמד בינוני | 1 קלף גבוה, 1 קלף נמוך | 71% |
2 קלפים גבוהים | 2 קלפים נמוכים | 63% |
2 קלפים גבוהים | צמד נמוך | 55% |
הסתברויות לאחר הפלופ: היד משתפרת
עכשיו בואו נבחן הסתברויות בפוקר וסיכויים של אירועים מסוימים שעשויים להתרחש בעת משחק ידיים מתחילות מסוימות .
הטבלה הבאה מפרטת כמה נתוני מתמטיקה מעניינים ובעלי ערך של הולדם:
ההסתברות לכך ש… | % | סיכויים |
קלף נוסף ייצור זוג אחד | 32% | 2 ל- 1 |
2 קלפים מתאימים ייצרו פלאש | 6.5% | 15 ל- 1 |
2 קלפים מתאימים יפילו פלאש | 0.85% | 118 ל- 1 |
2 קלפים מתאימים יפילו רביעיית פלאש | 10.9% | 9 ל- 1 |
זוג יפיל סטרייט | 12% | 8 ל- 1 |
זוג יפיל רביעייה | 0.25% | 400 ל- 1 |
לא מעט שחקנים מתחילים מעריכים יתר על המידה ידיים מתחילות מסוימות.
כפי שאתם יכולים לראות, קלפים מתאימים לא יוצרים פלאש לעתים קרובות.
באופן דומה, זוגות יוצרים סטרייט בפלופ רק 12% מהפעמים, וזו הסיבה שזוגות נמוכים לא תמיד רווחיים.
אאוטים בפוקר
בטרמינולוגיה של הפוקר, אאוט הוא כל קלף שישפר את היד של השחקן לאחר הפלופ.
אירוע נפוץ אחד הוא כאשר שחקן מחזיק בשני קלפים מתאימים ושני קלפים מאותה סדרה מופיעים בפלופ.
לשחקן יש ארבעה קלפים לפלאש, והוא צריך אחד מתשעת הקלפים הנותרים בסדרה זו כדי להשלים את היד.
במקרה של רביעיית פלאש, לשחקן יש 9 אאוטים כדי לבצע את ההדחה שלו.
קיצור דרך לחישוב אאוטים הוא “כלל הארבע ושתיים”.
השחקן סופר את מספר הקלפים שישפרו את ידו, ואז מכפיל את המספר הזה בארבע כדי לחשב את ההסתברות שלו לתפוס את הקלף הזה בטרן או בריבר.
אם השחקן מחמיץ את ההזדמנות שלו בסיבוב, הוא מכפיל את האאוט שלו ב- 2 כדי למצוא את ההסתברות שלו למלא את ידו בשלב הריבר.
סיכויי הקופה
מושג חשוב נוסף בחישוב סיכויים והסתברויות בפוקר הוא סיכויי הקופה, שהם הפרופורציה של ההימור הבא ביחס לגודל הקופה.
לדוגמה, אם הקופה עומדת על 90$ והשחקן חייב להמר על 10$ כדי להמשיך לשחק ביד, הוא מקבל סיכויים של 9 ל- 1.
אם הוא קורא, הקופה החדשה היא כעת 100$ והקריאה של 10$ מהווה 10% מהקופה החדשה.
שחקנים מנוסים משווים את סיכויי הקופה לסיכויים לשפר את היד שלהם.
אם הסיכויים בקופה גבוהים מהסיכויים לשפר את היד, השחקן המומחה יקרא את ההימור. אם לא, השחקן יתקפל.
ביטים רעים
“פעימה רעה” מתרחשת כאשר שחקן משלים יד שהתחילה עם סבירות נמוכה מאוד להצלחה.
מומחים בהסתברות מבינים את הרעיון, שרק בגלל שאירוע הוא מאוד לא סביר, הסבירות הנמוכה לא הופכת אותו לבלתי אפשרי לחלוטין.
האופן שבו שחקן מתמודד עם ביטים רעים היא מדד לניסיון ולבגרות שלו במשחק.
למעשה, שחקני פוקר מנוסים רבים משתמשים ברעיון, שמכות רעות הן הסיבה ששחקנים נחותים רבים נשארים במשחק.
שחקני פוקר חלשים, לעתים קרובות, טועים בחישוב הסיכויים שלהם במשחק, וממשיכים לעשות את אותן טעויות, בזמן שהשחקנים המוכשרים יותר משתמשים בזה נגדם.
GGPoker CASINO
GGPoker 7xl האקשן האמיתי מתחיל!
החלטות, לא תוצאות
אחת הסיבות החשובות ביותר ששחקנים להבין איך ההסתברות פועלת בשולחן הפוקר היא לקבל את החלטות הטובות ביותר במהלך היד.
בעוד שתנודות בהסתברות עשויות לקרות מעת לעת, שחקני הפוקר הטובים ביותר מבינים שמיומנות, משמעת וסבלנות הם המפתחות להצלחה בשולחנות.
בעוד ניתן לבצע הפקדות 7xl בכל עת, כדאי לשחקנים מתחילים להשקיע זמן בהעמקת הידע שלהם בנושא ההסתברויות והסיכויים בפוקר, כדי להגדיל את סיכויי הזכייה שלהם.
ידע חזק במתמטיקה והסתברויות של פוקר יעזור לכם להתאים את האסטרטגיות והטקטיקות שלכם במהלך המשחק.
כמו גם לתת לכם ציפיות סבירות לתוצאות פוטנציאליות ואת היציבות הרגשית להמשיך לשחק פוקר אינטליגנטי ואגרסיבי.
זכרו שהבסיס שעליו ניתן לבנות ידע מרשים בהולדם מתחיל ונגמר במתמטיקה.
רוצים לבחון סוגי הימורים נוספים שיהפכו את החוויה שלכם ליותר מעניינת ואטרקטיבית?
מה זה בטים, וכיצד הם יכולים לספק להם אינספור הזדמנויות להרוויח בקישור.
5 / 5. 16